‘Ik sta voor oprecht advies en transparantie’
Het begon met een ‘busje met gereedschap’. Inmiddels telt Beekmans Heftrucks uit Drunen achttien medewerkers. Het bedrijf is gespecialiseerd in warehouse-ontzorging. Heftrucks, de oorsprong, maar ook reachtrucks en veeg- en schrobmachines en zelfs geautomatiseerd materieel kun je er kopen, huren of leasen. De bijbehorende service is voor eigenaar Jarmo Beekmans een vanzelfsprekendheid: ‘Twee belangrijke pijlers onder dit bedrijf zijn: samenwerking en transparantie. We leveren kwaliteit: wie bij ons iets koopt heeft daar voorlopig geen omkijken naar. Maar áls er wat gebeurt, dan lossen we het ook snel op. Daar hangt een prijskaartje aan; je kunt niet én de beste service leveren én de goedkoopste zijn. Maar ik kan die prijs wel onderbouwen. Transparant: als het nodig is durf ik een klant best de calculatie voor zijn neus te leggen.
‘Op dezelfde manier kijk ik naar mijn relatie met de Rabobank, ook als het om verzekeren gaat. Sinds de tijd met dat ene busje is er veel veranderd en daarbij horen andere verzekeringen. Er zijn nu medewerkers, er staat hier een behoorlijke huurvloot en er zijn hele andere risico’s af te dekken. Met die groei van mijn bedrijf is mijn verzekeringsadviseur van de Rabobank, Arjen van Andel, meegegroeid. Nu er andere behoeften zijn, adviseert hij ook anders. En vindt hij dat ik iets niet per se hoef te verzekeren, dan zegt hij dat óók. Hij zegt altijd: ‘Je moet enkel de risico’s afdekken die je niet kunt dragen’. Die persoonlijke benadering is mij iets waard. Tegenwoordig is heel veel geautomatiseerd, ook bij de bank, en al hoort dat bij mijn generatie, ik ben 34, ik vind het eigenlijk helemaal niks. Ik wil niet via de computer mijn vragen mailen, ik wil iemand spreken. Minstens één keer per jaar, het liefst twee, even om de tafel zitten, zoals we dat nu ook doen. Ik heb voor de grap weleens tegen Arjen gezegd: ‘Neem in de polis op dat je zoveel procent commissie betaalt als je persoonlijk contact wilt en laat mensen dan kiezen.’
‘Ook hier gaat het om: samenwerking en transparantie. Dat vraag ik van mijn leveranciers, dat bied ik aan mijn klanten. De meeste energie krijg ik van contact op locatie en het geven van oprecht advies bij een nieuwe of bestaande klant. Soms resulteert dat juist niet in een verkoop, maar ik geloof in een langdurige samenwerking!
Ook intern. Er moet ruimte zijn om uit te spreken wat je vindt. Daar leer ik zelf ook veel van. Ik heb echt niet alle wijsheid in pacht. Uit ieder gesprek pik ik wel iets op dat ik op mezelf en ons bedrijf kan projecteren. Ik zit hier niet in een ivoren toren. Er komt altijd wel een moment dat ik mezelf terugvind achter mijn bureau met daarop een grote stapel vraagstukken. En dat ik mezelf dan wakker schud: waar was het ook alweer om te doen? Contact met mensen. Samenwerking en transparantie. Met dit bedrijf dat we samen hebben opgebouwd. Merkonafhankelijk, met een grote specialistische kennis, en een geweldig team. Dat heeft ons gebracht waar we nu zijn en dat vind ik iets om trots op te zijn.’